Nejkrásnější túry v Dolomitech

To nejlepší z nejkrásnějšího pohoří Evropy

Dolomity jsou považovány za jedno z nejkrásnějších pohoří celého světa. Nad malebnými loukami se zde zvedají mohutné skalní masivy s pohádkovými skalními věžemi. Je to doslova ráj jak pro turisty, tak vyznavače via ferrat či cyklisty zdolávající zdejší slavné průsmyky. Pojďte se podívat na nejlepší zdejší túry

Obsah článku
Výstup na Mt. Paterno
46.619, 12.303
2 999 m / 9 839 ft

#1 Výstup na Mt. Paterno

Aneb cestou kolem Tre Cime

Mt. Paterno 2744m vysoká hora. Jestli jdete na trek kolem věží Tre Cime, které jsou v Dolomitech asi nejznámějším skalním uskupením, Paterno by nemělo chybět na seznamu míst, které by měl člověk navštívit. Vede tu skvělý okruh od chaty Auronzo do sedla pod Tre Cime, odkud se dá jít přímo na chatu Dreizinnen nebo pro odvážnější přes Mt. Paterno a zpět k chatě Auronzo.

Výstup na Marmoladu
46.459, 11.864
3 343 m / 10 968 ft

#2 Výstup na Marmoladu

Výstup na nejvyšší horu italských dolomit

Marmolada, jediná hora v dolomitech, která je z části zahalená ledovcem, tak se zde lyžuje i v letním období. Díky pozdnímu příjezdu k jezeru Fedaia, volíme místní lanovku, která nás vynese ze 2000 do 2600m vysoko položeného střediska. Odtud už šlapeme po svých. Bohužel výbavu na ferraty jsme nechali v kempu, a tak byl výlet pod heslem: Dojdeme až kam to půjde.,, Naštěstí to šlo až na vrchol a cestu zpátky jsme pak volili stejnou, jelikož na ledovec jsme si netroufli.

Výstup na Tofana di Rozes
46.537, 12.052
3 225 m / 10 581 ft

#3 Výstup na Tofana di Rozes

Letní výstup na impozantní třítisícovou horu

Tofana di Rozes patří se svými 3 225m k nejvyšším horám v italských Dolomitech. Jsou z ní krásné výhledy na údolí obce Cortina d'Ampezzo a na přilehlé hory, např. Mt. Antelao, Mt. Pelmo a nejvyšší Marmolada se svým typickým ledovcem. Lze využít několik tras, my s kamarády zvolili tu ,,jednodušší,, kde není zapotřebí ferratového setu, i tak jsme se při výstupu trochu zapotili

Via Ferrata Tofana di Mezzo
46.553, 12.065
3 244 m / 10 643 ft

#4 Via Ferrata Tofana di Mezzo

nejvyšší z tří vrcholů gruppo Tofane

Dolomity, oblast kde vznikly ferraty. A jedna z nejznámějších a nejnáročnějších se nachází u soustavy Tofana. Řeč bude o super ferratě na 3. nejvyšší vrchol Dolomitů - Tofanu di Mezzo 3244 m.n.m.

Stezka Adolfa Munkela
46.636, 11.766
1 684 m / 5 525 ft

#5 Stezka Adolfa Munkela

Procházka pod horskými jehlami

Stezka Adolfa Munkela pod majestátní horskou skupinou Odle/Geisler je jednou z nejkrásnějších okružních tras v Dolomitech. Úchvatné panoramatické výhledy a barevný rostlinný život jsou zde vskutku impozantní.

Výstup na Piz Boé
46.509, 11.828
3 152 m / 10 341 ft

#6 Výstup na Piz Boé

Na nejvyšší vrchol skupiny Sella

Piz Boé (3 152m n. m.) je asi nejlehčí dolomitskou třítisícovkou. Navíc se dá výstup / sestup výrazně urychlit lanovkou na vrchol Sass Pordoi (2 950m n. m.). Je to nejvyšší vrchol celé skupiny Sella. Klasická výstupová stezka vede na něj ze sedla Passo Pordoi (2 239m n. m.)

Okolo Tre Cime
46.618, 12.297
2 852 m / 9 357 ft

#7 Okolo Tre Cime

Kolébka horolezectví a ikona Italských Dolomitů

V tomto článku Vám trochu přiblížím úžasné Tre Cime neboli Drei Zinnen. Ať už jste horolezci, milovníci zajištěných stezek nebo horští turisté, toto výjimečné místo by Vám nemělo uniknout.

Via Ferrata Sass Rigais
46.609, 11.767
2 964 m / 9 724 ft

#8 Via Ferrata Sass Rigais

Výstup na vrcholek pohoří Odle

Poprvé jsem se do italských Dolomitů dostal se skupinou brněnských studentů v roce 2015, kde jsme strávili týden na horských túrách a ferratách. Tyto hory mě okouzlily natolik, že jsem cítil ohromnou potřebu se tam co nejdříve znovu podívat. V roce 2016 se mi to kvůli úrazu bohužel nepovedlo, ale hned následující rok jsem se sem vrátil, tentokrát s přítelkyní a rodiči. První z ferrat, které jsme zkusili, byla právě ferrata vedoucí na vrcholek **Sass Rigais**.

Okolí passa Falzarega
46.519, 12.009
2 104 m / 6 903 ft

#9 Okolí passa Falzarega

Nádherný průsmyk v Dolomitech

Passo Falzarego (2 117m n. m.) je vysoký horský průsmyk v italské provincii Belluno. Dostanete se sem ze známého městečka Cortina d'Ampezzo. Nedaleko se nachází zajímavé muzeum války. Udělejte si z něj určitě výlet na Piccolo Lagazuoi (2 733m n. m.) s nádhernými výhledy. Pokud nebudete chtít jít pěšky ať už tunelem nebo podél lanovky, využijte lanovku.

Vyhlídka nad Cortina d'Ampezzo
46.563, 12.18
2 095 m / 6 873 ft

#10 Vyhlídka nad Cortina d'Ampezzo

lehká trasa v dolomitech

Ze sedla Passo Tre Croci, které leží mezi Cortinou d'Ampezzo a jezerem Misurina vyrážíme na malý trek v oblasti Cortiny. Jde spíše o oddychovku mezi těmi všemi vyskokými horami. I tak je občas se dobře opřít do nohou zvláště, chceme-li nabrat určitou nadmořskou výšku. odměnou jsou nám nezapomenutelné výhledy na udolí Cortiny. Nejvyšším bodem je pro nás chata Son Forca (cesta 203). Dále míříme k chatě Mietres (cesta 205) odkud se vracíme zpět na sedlo Tre Croci (cesta 211).