Norsko

Napsal/a 10 článků a sleduje jej/ji 4 cestovatelé
Cestopis Norsko 2017 - Geiranger
Vloženo: 30.01.2018

Geirangerfjord je znám hlavně pro nádhernou přírodu a unikátní klikaté silnice prudce klesající nebo naopak stoupající do závratné výšky nad fjord. I proto byl v roce 2005 zapsán na seznam světového přírodního dědictví UNESCO. Dostaneme se k němu Cestou orlů – trasy, která se vine po křivolakých serpentinách v horských úbočích. Okolní strmé kopce zdobí kaskádové vodopády.

10. - 11.den

Geirangerfjord

Po dalším skoro celém dni stráveném v autě se už opravdu nemůžeme dočkat našeho vyhlídnutého kempu Vinja, který se nám ze všech kempů zdá být cenově (460Kr/2noci) i vzhledem, nejpřijatelnější. Opravdu nezklamal. Je čistý, pěkný, dobře vybavený sociálním zařízením a na straně u skály i s vodopádem Kleivafossen. Je sice velmi hlučný, ale můžeme vás ubezpečit, že i přes to opravdu usnete jako když vás do vody hodí.
Jakmile se zabydlíme, vyrážíme na procházku do centra města. Narazíme na spousty kaváren, restaurací a obchodů se suvenýry. Vyhlídnuto tu máme pár krásných suvenýrů, ale snad největší radost máme z modrých triček s kresleným sobem. Vracíme se do kempu a už teď je jasné, že noc bude velmi chladná, teď je odhadem asi 10 °C.

Druhý den ráno jsme z noci velmi promrzlý a tak oceňujeme ranní probuzení za krásného teplého sluníčka. Po snídani se vydáváme asi 3 km odsud na vyhlídku Flydalsjuvet, z které bychom měli mít ty nejkrásnější fotografie z celého Geirangerfjordu. Bohužel to pravé místo o kterém jsme se dočetli na internetu se nám stále nepodařilo objevit a tak Míra lezl po skále a skoro riskoval život, jen aby našel to pravé místo. Myslela jsem, že strachy o něj zešílím!
Při hledání toho správného místa se k nám přidal jeden mladík z Indie a hledal to samé místo co my.

Když po chvíli zjistil jak dobří jsme průvodci a navigátoři, raději se odpojil od naší expedice a začal se vyptávat japonských turistů. Stejně nepochodil.
Nakonec náhodně nacházíme ono místo na okraji skály, děláme pár fotografií a kocháme se tím nádherným výhledem.
Bohužel je čas vrátit se do kempu a plánovat další cíl naší cesty, kterým bude pevninský ledovec Jostedalsbreen.

Kemp Vinja
Autor: Lucka a Míra Zástěrovi © gigaplaces.com

Náš stan jsme postavili v kempu Vinja, u vodopádu Kleivavossen, který zní po celém kempu

Troll

Troll jako symbol Norska a severské mytologie obecně. Tohoto jsme potkali před budovou se suvenýry.

Geirangerjord

výhled na Geirangerfjord

Geirangerfjord

pohled na Geirangerfjord zase z jiného místa

Vyhlídka Flydalsjuvet

Tony Výborný
15.07.2018 15:04
Podprůměrný

Přehršel hotelů, autobusů, mega-lodí, turistických elektromobilů a hlavně nekonečná kvanta důchodců z tohoto jinak krásného místa dělají zprofanovanou a zkaženou věc jako je náš Špindl... Je mi to dost líto, ale nemůžu dát víc..

Dagmar Titzová
08.02.2019 16:51
Výborný
Lucka a Míra Zástěrovi
30.01.2018 09:26

Láká tě Norsko? Tak na co ještě čekáš!