Kanárské ostrovy

Dobrodruhy
Sportovce
Výletníky

Jednodenní výlet do kopců nad hlavním městem Santa Cruz. Je zde snadná dostupnost autobusem a je na půl hodinku jízdy vám přenese do zelené džungle a mechových kopců všude kolem. Trasa má pohodových asi 8km a necelých 500 metrů převýšení.

Pro přesnost dávám ještě odkaz na trasu v Mapách.cz - https://mapy.cz/s/babubumuko

Lomo de las Casillas

Na začátek trasy jsme dojeli autobusem č. 912 z hlavního nádraží v Santa Cruz. Cesta zabere jen půl hodinky, ale i tak je cestou, co vidět, protože cesta se klikatí příkrým svahem hned nad město. Naše startovní místo pro trek bylo ve vesničce Lomo de las Casillas.

Eukalyptus

Z vesničky po chvilce odbočujeme doprava do kopců. Už po pár krocích nás obklopí zelená tropická džungle, jako bychom se procházeli tropickým skleníkem. Na první pohled ale i závan vůně nás upoutal mohutný strom Eukalyptu. V půlce trasy jsme pak ještě procházeli menším lesíkem plným té omamné osvěžující vůně.

Zvířecí farma
Autor: Dominika Šmejkalová © gigaplaces.com

Cesta vede kolem pár posledních stavení a přístřešků pro zvířata než se ztratí do úplné divočiny okolní přírody. Míjíme tak pasoucí se krávy, kozy, slepice a hýkajícího oslíka.

Výhled na Presa de Tahodio

Stoupáme stále dále po cestě, kudy místní jsou s auty schopný dojet ke  svým malým terasovým políčkům. Okolo nás obklopují špičaté zelené kopce přírodní rezervace Anaga. Z vrcholu prvního vystoupaného kopce vidíme do údolí na vodní nádrž Presa de Tahodio.

Terasová políčka

Při pohledu zpět na cestu, kudy jsme ještě před chvílí stoupali, máme krásný výhled na terasová políčka, kde se pásly krávy. Z našeho pohledu odtud to vypadá jako obří zelený klikatý had.

Vyhlídka na pohoří Anagy

Procházíme průsmykem, kde je umístněná i informační cedule s reliéfem pohoří Anaga i jmény jednotlivých kopců. Našli jsme tu i vyhlídku Cruz de Carmen, což je hlavní výchozí bod většiny treků v Anaze. I my jsme tudy pár dní zpátky procházeli.

Domek obklopený zelení

Naše cesta se napojila na červenou značenou stezku Camino de las lecheras. Ze zelené divoké přírody občas vykoukne osamocený domek. Pomalu sestupujeme dolů z kopců směrem k městu San Cristobal.

Rozkvetlé louky

Letošní zima tu byla více deštivá než je obvyklé, ale díky tomu jsme Tenerife viděli v rozkvětu. I vždy suchý jih ostrova se zazelenal a vyrostla tráva. Tolik rozkvetlých druhů rostlin jsme tu ještě nikdy předtím neviděli. I tady v podhůří Anagy, která je vždy nejvíce zeleným cípem ostrova, jsme se mohli pokochat tímto žlutým kobercem.

Výhled na Santa Cruz

Při sestupu dolů máme v průhledu mezi horami zeleně výhled na dole ležící Santa Cruz.

Vesnice pod Anagou

Na druhé straně lemuje horizont zástavba vesniček okolo silnice směřující do parku Anaga.

Místní provoz

Při procházení vesničky Jardina míjíme i místní na káře tažené dvěmi kávami s mohutnými rohy, jak sváží své vypěstované plodiny do města.

Prodloužení trasy

Už jsme byli blízko civilizace, ale ještě jsme se dost nenabažili zeleně a tak jsme si přidali ještě malou okliku přes horu. Tady máme výhled na San Cristobal de La Laguna jako na dlani. Za městem je hned severní letiště a tak i výhledy na letadla jsou odtud dobré.

Vrchol Mesa la Gallardina

Cíl přídavku je vrchol hory Mesa la Gallardina odkud máme výhled na vodní nádrž Presa de Tabares.

Cestou dolu po hřebeni

Z vrcholu už to bylo jen kousek dolů na předměstí Santa Cruz odkud jsme se zase autobusem vrátili zpět do města. Pro sestup bylo na výběr hned několik tras, nám se ale líbili nejvíce ta po skalnatém hřebeni.

Túra na Montaňa Tafada

Túra soutěskou Barranco del Río

Prohlídka Candelária

Hodnotilo již 0 cestovatelé

Láká tě Španělsko? Tak na co ještě čekáš!