Polsko

Vloženo: 22.05.2019
Vhodné pro:
Turisty

Strážné leží v jižní části Krkonoš, prakticky ve středu tohoto pohoří. Vede z něj celá řada turistických cest. Většina okruhů odtud vede směr chalupa Na rozcestí. Start této túry je na parkovišti Strážné „Lom“, které leží necelé dva kilometry severněji od obecního úřadu ve Strážném. K chalupě Na Rozcestí se vydáme tou nejdelší ze tří klasických variant přes Boudu na Pláni, Klášterka a Klínové boudy. Užijete si zde hlavně krásné krkonošské louky a i pěkné výhledy

Podél Klínového potoka

Z rozlehlých parkovacích ploch se vydáme za začátku podél Klínové potoka (nazývaného též jako Malé Labe). První zdejší atrakcí je pak mohutná Hranostají skála

Rozcestí

U Hranostají skály je rozcestí a my opouštíme zde Klínový potok a po zelené turistické stezce vyrazíme vzhůru do kopce. Nejprudší stoupání z celé túry je právě toto. Celkem nás k Chalupě Na Rozcestí čeká cca 700 výškových metrů a 8,5 kilometru

Šenlán

Po chvíli stoupání se vám otevře výhled na první krkonošskou horskou louku na této túře. Jmenuje se to zde Šenlán

Přístřešek U Krásné pláně

Po půlhodině stoupání od parkoviště dojdete na velké rozcestí Krásná pláň. Zas až tak krásné to tu zrovna není, ale je zde přístřešek, který může v nouzi pomoci.

Silnice u Krásné Pláně

Zde opustíme zelenou trasu a budeme dál pokračovat po modré vzhůru po asfaltové silničce – rovné jak někde ze západu USA. Silnice slouží i jako cyklostezka K17

Hájenka

Konečně se odpojíme od asfaltky, a pomalu přicházíme na druhou louku s pěknou hájenkou

Bouda na Pláni

Prvním opravdu parádním místem na této túře je Bouda na Plání s krásným výhledem

Cesta na Klášterku

Hned za Chalupou na Pláni se otevře výhled na stále ještě vzdálené Klínové boudy . Také zde najdete studánku, tak lze doplnit vodu. Cesta poprvé na této túře klesá k údolí Jehněčího potoku. Na jaře zde najdete ještě zbytky sněhu

Klášterka

Po tom co projdete lesem se objevíte na další louce s chalupou Klášterka. Odtud začíná nejkrásnější část pochodu. Už máte pořád pěkné výhledy na okolní louky a vrcholky

Cesta podél Klínových bud

Z Klášterky ještě na chvíli zmizíte v lese, překročíte, Klínovou strouhu a už jste na loukách u Klínových bud. Teď vás čeká kilometr a půl dlouhý výstup touto krásnou krajinou s roztroušenými chalupami

Rozcestí u Klínových bud

Cesta stoupá a výhledy jsou čím dál lepší. Začíná vykukovat i Kotel na západě Krkonoš. Poslední, nejvýše položenou boudou je zde Klínovka, kde je možné se občerstvit. Přímo nad námi je už vrchol Zadní Planina (1 423m n. m.), kam však žádná turistická stezka nevede

Finální výstup k Chalupě Na Rozcestí

Od rozcestí u Klínových bud se stočte prudce doleva a dojděte k přístřešku nad Klínovkami. Ideální místo na pauzu se super výhledem. Odtud vás čeká již poslední stoupání se stále lepšími výhledy. Nakonec vás cesta již naposledy zavede do nízkého lesa

Chalupa na rozcestí

Po cca třech hodinách jste zde u chalupy Na Rozcestí (1 348m n. m.) s možností se občerstvit. A jak odtud dál? Zpět do Strážného se můžete vrátit po červené turistické cestě. Cestu lze dále rozšířit třeba o cestu k Luční Boudě a zpět.

Túra Špindlerův Mlýn - Výrovka

Túra Klínovým dolem na Friesovy boudy

Túra Špindlerův Mlýn - Luční bouda

Přes Kozí Hřbety na Luční

Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější túry Krkonoší

Krkonoše jsou nejvyšší české hory a nejen díky tomu skýtají parádní podmínky k turistice. Mimo skvělé hřebenovky zde najdete i… pokračovat ve čtení

Nejkrásnější túry Krkonoší
Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější túry ze Strážného

Jedno z výborných turistických východisek v Krkonoších je místo zvané Strážné – lom. Je zde velké (bezplatné) parkoviště odkud… pokračovat ve čtení

Nejkrásnější túry ze Strážného

Hodnotilo již 1 cestovatel

22.05.2019 12:57
Dobrý

Láká tě Česká republika? Tak na co ještě čekáš!