Túra přes Liščí horu do Černého Dolu

Túra přes Liščí hřeben

Napsal/a 2418 článků a sleduje jej/ji 243 cestovatelů
Vloženo: 02.04.2017

Chalupa na Rozcestí je opravdu takticky položená. Vede přes ní hned několik důležitých turistických cest skrz Krkonoše. Jedna z nich vede přes Liščí hřeben směr Černá hor či alternativně do Černého dolu. Z této trasy jsou asi nejhezčí výhledy na Sněžku vůbec. Respektive z tohoto směru vypadá Sněžka opravdu nejimpozantněji. Touto cestou se vydáme.

Chalupa Na Rozcestí

Chalupa Na Rozcestí, díky své taktické poloze nemá o návštěvíky nouzy i mimo sezonu, kterým je konec března, kdy jsem tuto túru šel. V tuto dobu zde narazíte stále více na běžkaře než na pěší turisty.

Výhled na Sněžku

Od Chalupy Na Rozcestí je opravdu impozantní výhled na nejvyšší horu České republiky – Sněžku

Panoráma nejvyšších hor České republiky

Od chalupy Na Rozcestí se vydáme po červené turistické cestě směrem na Liščí hřeben. Po pár desítkách metrů se nám otevře krásný panoramatický pohled na nejvyšší hory České republiky.

Panoráma Východních Krkonoš

Po chvíli zajdete do lesa a čekají vás nudnější dva kilometry. Cesta vede jen kousek od vrcholu Liščí hory (1 363m n. m.) jejíž vrchol je také zarostlý. Konečně však přijdete na louku, kde jste odměněni krásným výhledem na Černou horu, respektive na celé Východní Krkonoše. Ještě se zde pořádně pokochojte úžasným výhledem na Sněžku, protože dál už postupně zmizí z výhledu.

Liščí louka

Zhruba po kilometru příjemného klesání dojdete na další krásné místo s širokým rozhledem – Liščí louku.

Hrnčířské boudy

Zhruba po 15 minutách z Liščí louky dojdete k rozcestí U lesní boudy. Frekventovaná křižovatka pro ty, kteří podnikají okruhy z Pece pod Sněžkou. My však budeme pokračovat dále po červené až k Hrnčířským boudám

Pohled zpět na Liščí horu

Při pohledu zpět od Hrnčířských bud je krásně vidět Liščí hora a chalupy na Liščí louce pod ní.

Podél řeky Čisté

Od Hrnčířských bud vás čeká sestup Černým dolem podél řeky Čistá. Dolů do městečka Černý důl je to ještě cca 5km a zklesat 500 výškových me­trů.

U Myslivny

Po půl hodinovém klesání konečně výjdete z lesa a místo zimy a sněhu jste zase v jarní krajině

Chalupy v Černém dole

Od myslivny už cetsa klesá obydlenou krajinou se spoustou chat a chalup. Spousta z nich je určená k pronájmu. Než se dostanete zpět na náměstí v Černém Dole ještě to chvíli potrvá.

Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější túry Krkonoší

Krkonoše jsou nejvyšší české hory a nejen díky tomu skýtají parádní podmínky k turistice. Mimo skvělé hřebenovky zde najdete i… pokračovat ve čtení

Láká tě Česká republika? Tak na co ještě čekáš!