Túra Levadou das Rabacas

Krátká procházka s nádhernými výhledy

Milan Kment
Napsal/a 154 článků a sleduje jej/ji 15 cestovatelů
Vloženo: 11.05.2015

Díky zavlažovacímu systému tzv. levád má Madeira řadu nádherných turistických stezek s minimálním převýšením. Zavlažovací kanály tu byly budovány už od  století, aby dostaly vodu z vnitrozemí na pole s cukrovou třtinou a vinnou révou. Jsou až  metr hluboké, jejich stav je v současnosti velmi různorodý a stejně tak i kvalita stezek, vedoucích podél nich. Krátká procházka podél Levada das Rabacas může začít v sedle Encumeada, kde je ve výšce 1007 m.n.m. parkoviště, případně na parkovišti o pár stovek metrů před sedlem u stejnojmenného hotelu Encumeada. Odměnou za tuto nenáročnou krátkou, dalo by se říci seznamovací procházku jsou nádherné výhledy na okolní hory a bujnou vegetaci.

Residenční hotel Encumeada

Od hotelu stoupáme cca 300 metrů po silnici směrem k sedlu a odbočíme spojovací cestou vlevo, která nás dovede k rozcestí dvou levád: das Rabacas a do Norte. Alternativně postupujeme ze sedla směr Folhadal (žlutá směrovka).

Vodopád

Volíme cestu bez tunelu, kudy jinak vede Levada do Norte do oblasti Folhadal (i to je zajímavá alternativa, čelovka je velmi doporučena). A nyní jen jednoduše sledujeme koryto zavlažovacího kanálu a kocháme se výhledy na okolní krajinu.

Achada

Hluboko pod námi je malá obec, nad níž v našem svahu stoupá silnice do sedla Encumeada.

Vodopád

Krajina je plná vegetace a té se daří ve zdejším vlhkém prostředí, plném potoků, potůčků a menších i větších vodopádů.

Levada

Cesta podél zavlažovacího kanálu je dostatečně široká na bezpečnou chůzi i zastávky při studiu rozmanitostí okolní krajiny.

Hory

I když je vnitrozemí velmi členité, levady umožní nejen snadný pohyb po ostrých úbočích, ale četnými tunýlky a tunely se lze dostat i do sousedních údolí.

Údolí

Levadou lze pokračovat dalšími tunely (až 2km dlouhými) dál, ale toto nenáročné seznámení s krásami zdejší přírody ukončíme před prvním tunelem a vracíme se zpět k východisku vycházky.

Encumeada

Sedlo a stejnojmenný hotel naznačují cíl naší krátké procházky podél levady.

Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější výlety na Madeiře

Madeira patří rozhodně mezi nejkrásnější ostrovy, které můžete v Atlantiku najít. Jejímu dramatickému vzhledu dodávají hlavně… pokračovat ve čtení

Giga List: Nejkrásnější Lévady na Madeiře

Jednou z největších turistických atrakcí na krásném ostrovu Madeira jsou výlety podél zavlažovacích kanálů Levád. Čekají vás na… pokračovat ve čtení

Láká tě Portugalsko? Tak na co ještě čekáš!