Polsko

Vloženo: 14.09.2019
Vhodné pro:
Turisty

Start této málo chozené túry je na parkovišti Strážné „Lom“, které leží necelé dva kilometry severněji od obecního úřadu ve Strážném. Cesta vede spodem Klínového dolu po neznačené cestě, aby pak vystoupala na malebné louky okolo Friesových bud. Odtud můžete pokračovat dál po modré turistické cestě na rozcestí U Klínových bud odkud vede několik možných variant návratu zpět

Rozcestí u Hranostají skály

Prvních pár desítek metrů jdeme stejně jako při túře Strážné – Chalupa na rozcestí, tzn. po zelené turistické cestě. Ta nás opouští na rozcestí u Hranosatají skály (pěkně nasvícená sluníčkem je ale až pozdě odpoledne). My od ní budeme stále pokračovat po zpevněné cestě vedoucí podél Klínového potoka

Umělé kaskády Klínového potoka

Cesta stále pokračuje pohodlně podél Klínového potoka, kde je vystaveno spoustu vodu zpomalujících kaskádek

Údolí Klínového potoka

Údolí Klínového potoka je celé zarostlé a jen občas se objeví výhledy na okolní svahy. V této části túry je to zatím prostě bez výhledů

Lesní pěšina Klínovým dolem

Z parkoviště je to více jak 2,5 kilometru chůze než skončí zpevněná cesta a začne klasická lesní pěšina vedoucí dál do nitra dolů

Krása Klínového potoka

V této části túry nejspíše nepotkáte nikoho, díky tomu, že tato cesta není turisticky značená

Vodopády Klínového potoka

V mapě vyznačená atrakce – vodopády Klínového potoka nejsou ani na krkonošské poměry nějak velká atrakce

Rozcestí u dřevěného mostu

Asi jen sto metrů za Klínovým vodopádem je dřevěný most přes potok. My přes něj nejdeme, ale pokračujeme dál do hloubi dolu

Výstup k Friesovým boudám

Dle mapy to vypadá, že až dojdete ke křížení s Arnoldovou strouhou vede cesta vzhůru na louky pod Friesovými boudami. Cesta je ale opravdu málo znatelná, takže prostě stoupejte lesem vzhůru než dojdete na louku, kde se vám otevřou krásné výhledy.

Friesovy boudy - spodní část

Zdejší louky jsou opravdu malebné a jsou odtud i pěkné rozhledy

Výhled na Západní Krkonoše

Ze spodní části luk do horní části je to okolo 100 výškových metrů. Při výstupu se napojíte na modrou turistickou cestu a pozvolna se vám otevřou krásné výhledy na Západní Krkonoše

Friesova bouda

Nejrušnějším místem na celé této jinak velmi klidné túře je veliká Friesova bouda s možností se občerstvit.

Cesta Friesovy boudy - rozcestí u Klínových bud

Zbývá vám necelých 1,5 kilometru k rozcestí u Klínových bud. Cesta je to pohodlná, prakticky po vrstevnici s krásnými výhledy na Klínové boudy pod vámi

Nádherné výhledy

Z cesty jsou krásné výhledy na louky pod plochým hřebenem Pláň , Medvědín a hřeben Západních Krkonoš

Výhled na Klínové boudy

Pomalu se blížíte k rozcestí u Klínových bud odtud se můžete vrátit zpět po zelené, kolem Klínových bud nebo dojít k chalupě na Rozcestí a vrátit se po červené. Nebo pokračovat ještě někam dál .-)

Túra Strážné - Chalupa Na Rozcestí

Túra ze Strážného po Slezské stezce

Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější túry Krkonoší

Krkonoše jsou nejvyšší české hory a nejen díky tomu skýtají parádní podmínky k turistice. Mimo skvělé hřebenovky zde najdete i… pokračovat ve čtení

Nejkrásnější túry Krkonoší
Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější túry ze Strážného

Jedno z výborných turistických východisek v Krkonoších je místo zvané Strážné – lom. Je zde velké (bezplatné) parkoviště odkud… pokračovat ve čtení

Nejkrásnější túry ze Strážného

Hodnotilo již 1 cestovatel

11.09.2019 08:56
Dobrý

Láká tě Česká republika? Tak na co ještě čekáš!