Túra k Monte Taborno

Milan Kment
Napsal/a 154 článků a sleduje jej/ji 16 cestovatelů
Vloženo: 04.04.2014

Tento vrchol, připomínající svojí tvarovou jedinečností  tak trochu kultovní švýcarskou horu, není nijak vysoký, pouhých 706m n.m. Je však těsně u oceánu a proto působí velmi monumentálně. Nachází se v severní části ostrova v pohoří Anaga. Už přístup k němu po hřebenu, oddělujícím hluboká údolí, je velmi atraktivní.  Další cesta, která vrchol postupně obchází, nabízí nádherné výhledy na hory, údolí a útesy severu Tenerife.

Taborno

Výchozím místem je malé sídlo Taborno, kam se dá sjet autem z hlavního hřebene pohoří Anaga. Pohodlná cesta vede až na severní okraj vesničky.

Anaga

Východním směrem se táhnou ostré vrcholky pohoří Anaga, které jsou často zahaleny mraky a hustý jemný déšť tu není žádnou vzácností.

Monte Taborno

Desetimetrová odbočka z hlavní cesty vpravo vede ke kamenné lavičce, odkud je vidět místní Matterhorn.

Severní pobřeží

Ze stejného místa se otevírá i pohled na severní pobřeží ostrova, v dálce s charakteris­tickými rysy skalního útvaru Roque Benijo.

Las Carboneras

Cesta dále pokračuje krátkým sestupem pod poslední usedlostí (vlevo oplocený pozemek a spousta koz). Ke stěně Monte Taborno se dále postupuje po hřebenu, z něhož jsou na obě dvě strany nádherné vzdušné výhledy. Na protějším svahu západním směrem jsou stavení vesnice Las Carboneras.

Nad útesy

Vrchol hory se obchází z levé strany. Úzká cestička vede bujnou vegetací sukulentů a dalších rostlin a místy je velmi „vzdušná“. Odměnou za trochu adrenalinu jsou skvělé výhledy na útesy hluboko dole.

V úrovni mraků

Cesta se postupně stáčí vpravo a na severním svahu se opět otevírá pohled východním směrem podél pobřeží Atlantiku.

Políčka

Je fantastické, že i v tomto vertikálně náročném prostředí dovedli místní obyvatelé v sopečné půdě vytvořit podmínky pro pěstování domácích plodin.

Afur

Cesta se po východní stěně Monte Taborno postupně vrací zpět do místa, odkud začala vrchol obcházet. Otevírají se pohledy do vnitrozemí pohoří Anaga. Hluboko dole je vidět vesnička Afur, do které vede krásně klikatá horská silnice. Návrat do obce Taborno je po stejné cestě (hřeben, vyhlídka s lavičkou).

Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější túry světa

V tomto přehledu najdete velmi krásné, maximálně jednodenní, túry z celého světa. Nejen při dlouhých trecích, ale i při takto… pokračovat ve čtení

Giga List: Nejkrásnější túry na Tenerife

Tenerife je vyhlášené svou krásnou přírodou. Mimo sopečného středu s mohutným vrcholem Pico de Teide zde najdete obrovské útesy a… pokračovat ve čtení

Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější túry na Kanárských ostrovech

Kanárské ostrovy nabízí celou řadu krásných túr nejen v sopečné krajině, ale i v mlžných lesích či podél krásného pobřeží. Pojďte… pokračovat ve čtení

Láká tě Španělsko? Tak na co ještě čekáš!