Gran Canaria - střed ostrova

Kultovní skalní útvary a dech beroucí výhledy

Milan Kment
Napsal/a 154 článků a sleduje jej/ji 15 cestovatelů
Vloženo: 22.08.2019

Nádherný střed ostrova Gran Canaria nabízí skutečně úchvatnou podívanou na skalní útvary sopečného původu. Nejkultovnější je Roque Nublo (1732 m.n.m.), nejvyšším vrcholem pak Pico de las Nieves (1949 m.n.m.). Jsme nad pasátovými mraky, takže krásně vidíme dominantu sousedního Tenerife, stratovulkán Pico de Teide (3718 m.n.m.) S vyprahlým jihem ostře kontrastuje vlhký rozkvetlý sever. Café Cortado je nejlépe si vychutnat uprostřed kulisy hor v městečku Tejeda.

Fataga

Od jihu stoupáme silnicí GC-60 a míjíme pěknou vesničku Fataga, která stojí za samostatnou návštěvu.

Uprostřed hor

V místě zvaném Aycata odbočujeme vpravo po silnici GC-600, naším cílem je parkoviště, odkud vede cesta k Roque Nublo. Je dobré vyrazit ráno, po 10. hodině se místo k parkování hledá mnohdy jen velmi těžko.

Roque Nublo

Tak toto je jeden z nejznámějších symbolů ostrova Gran Canaria. Po krátkém výstupu jsme na dlouhé náhorní skalní pláni, po které se přibližujeme k osobitému skalnímu útvaru.

Západní výhled

Dostáváme se až na samotný okraj propasti. Je odtud vzdušný výhled k západnímu pobřeží, za oceánem láká k návštěvě sousední Tenerife se svojí dominantou, stratovulkánem Pico de Teide (3718 m.n.m.)

Pico de Teide

Kdo ještě na Tenerife nebyl, pak je pro něj pohled z centrální části Gran Canaria na spící sopku skutečně výtečnou pozvánkou.

Uprostřed hor

Od Roque Nublo je ovšem fantastický výhled na celé okolí plné skalních útvarů a strmých svahů.

Dva symboly

Pokračujeme po silnici GC-600 a posléze odbočíme vpravo púo GC-130. Naším dalším cílem je Pico de las Nieves, 1949 m.n.m., nejvyšší bod ostrova Gran Canaria a také skvělé místo na fotku dvou symbolů.

Rozkvetlý ostrov

Silnicí GC-150 jedeme po hřebeni, který odděluje vlhčí sever od centrální části ostrova. Je tu úplně jiný, krásně rozkvetlý svět.

Tejeda

Na sedle Cruz de Tejeda odbočujeme na silnici GC-15, po které klesáme do města Tejeda.

Autor: Milan Kment © gigaplaces.com

V kulise sopečných rozervaných skal a vrcholů je příjemné město s úzkými uličkami, ve kterých nalézáme příležitost k občerstvení.

Centrální část ostrova

Pokračujeme po GC-60 a krátce zastavujeme u Montaňa del Humo, odkud jsou zase trochu jiné pohledy na centrální část ostrova Gran Canaria.

Fataga

Při návratu se zastavujeme v sympatické vesničce Fataga, kterou jsme ráno jen minuli.

Součást gigalistu

Giga List: Nejkrásnější výlety na Gran Canaria

Gran Canaria nabízí krásné jednodenní výlety na každé své straně. Můžete vyrazit do hor, na dramatické pobřeží či zapadlé… pokračovat ve čtení

Láká tě Španělsko? Tak na co ještě čekáš!