Cestopis Srí Lanka a Maledivy

Výlet na Srí Lanku a Maledivy

Praha Kolombo Male a zpět

Cesta

3.4 odlétáme z Prahy přes Katar do Kolomba. Předvoj tvoří 3 chlapi. Já, Jára a Jirka. Pohodový let, příjemná osádka letušek a dobrý servis. Jednu chybu to mělo, že nám nevzali jednoho kamaráda, který měl bohužel pas jen s platností 5 měsíců. Bereme si od něj kajt s prknem. Váhu nemáme zcela využitou. Bylo dovoleno mít s sebou 30 kg. Po několika hodinách v Kataru odlétáme do Kolomba
Zde čekáme na dalšího člena naší posádky. Po dvou hodinách přilétá Julie a jsme v plném počtu. Po výměně peněz a zakoupení místní karty 15 USD odjíždíme předem objednaným autem do Kandy.
Cestou se ještě stavujeme u slonů, zde máme občerstvení a povožení na sloním hřbetě.

Je to krásný vstup dovolené. Jsme ubytováni v Hostelu s bazénem. Snídaně velmi chutná, koupaní také.
Navštěvujeme chrám zubu Buddhy a večer jdeme na ukázku místního folkloru.
Je pravdou, že při představení na nás doléhala únava, ale stálo to za to. Ráno se domlouváme s místními tuktukáři na dalším výletě. Nejprve se stavujeme u řeky, kde vidíme dlouhý lanový most a dále řeku a muzeum silniční techniky.

Domlouváme se na obědě a chceme typický domácí restaurant. Toto nám naši průvodci splňují. Nadáváme si od každého pokrmu něco a jdeme jíst. Trochu nás překvapuje, že nikde nejsou příbory. Prostě zde se jí pravou rukou, levá je nečistá. Všichni to zvládáme, jen Jirka si sehnal lžicí. Popojíždíme na další templ s červeným stojícím Buddhou. Po zaplacení symbolického vstupného vyrážíme do kopce na prohlídku.

Dále na čajovou plantáž a zde se seznamujeme s výrobou a přípravou čaje. Zastavujeme a jdeme na prohlídkou královských zahrad. Velmi pěkně upravené parky s mnoha stromy a keři. A vracíme se domů na večeři.

Další den odjíždíme do Sigirye. Cestou opět návštěva chrámu bílého Buddhy, kde dostáváme, někteří požehnání. Pokračujeme přes muslimskou oblast k chrámu zaslíbenému Kalí, hinduistický chrám. Zde opět jsme požehnáni a frčíme teď již skoro svatí za dalšími zážitky. Po příjezdu do Sigirye navštěvujeme skalní chrám a dole chrám zlatého Buddhy.

Hledáme ubytování, které mělo stát 140 dolarů a k našemu zděšení toto ještě není v provozu. Do několika minut máme nové ubytování za 28 dolarů a s velmi příjemným domácím, ten nám připravil ovocný talíř i večeři. Po ranní kávě a snídani se necháváme odvést za cílem naší cesty „svaté hory“. Výstup nám trvá asi hodinku a jako odměna se naskýtají překrásná panoramata. Nu a přejíždíme opět do našeho známého Kandy, zde se ubytováváme u nádraží v „hotelu“ u nás by to byla pátá kategorie, jsme ale spokojeni je tu čisto, a i ventilátor a moskytiéra fungují. Ráno vstáváme časně abychom ještě stihli koupit místenky na vlak. Kupujeme do 3 třídy ty nejlevnější. Vlak každému doporučuji, je skutečným zážitkem, říká se, že je to jeden z 10 In vlaků na světě. Krásná příroda, náhorní planina, čajové plantáže, rýžová políčka jedním slovem 6 hodin krásy.

Ubytováváme se v ELLI a druhý den návštěva starého mostu, který zde vybudovali Britové, jako celou železnici, potom vodopády, Adamovu horu. Tyto krásy bychom neviděli, kdybychom si nepůjčili motorky.

Rano vyrážíme do Kolomba tedy přesně Nekombo odkud zítra odlétáme na Maledivy.

Při odbavování jsme si to trochu prodloužili, měli koupené letenky vždy dva společně a i tak bylo nutno se odbavovat.

ale Jara ne, a ne se přihlásit. Nakonec musel Jirka znovu jelikož měli letenku spolu. Zde se k nám připojuje Veronika. Konečně odlétáme po skoro dvou hodinách odbavování. Zde je třeba si dávat dostatečnou rezervu.

Po hodince přilétáme na Maledivy. Zde si koupíme místní kartu za 30 dolarů a odplouváme na Hymafusi. Přejezd z letiště do Male a za půl hodky rychlou lodí na Hymafuši cena 100 rupii. Zde po pár metrech přichází náš ubytovatel, který ale při zjištění, že potřebujeme 3 pokoje tak nás nasměruje k sousedovi. Je to tu ještě krásnější než původní objekt. Ubytováváme se po uvítacím drinku , hurá na večeři.

Druhý den přijíždí i poslední člen Julie a jsme kompletní. Pláž je do 200 m od penzionu a nastává lenošení. Okolo ostrovů jsou zde korálové rifi, které jsou ale zničeny oteplováním moří, korály vymírají. Rybičky zatím jsou, ale přecházejí na jinou stravu, plasty. K večeři si objednáváme ryby a diner se mění na obžerství. Další den si objednáváme výlet za šnorchlováni. Zde je to o rybách a želvách. Další den dovolenkování a chytání lelkú.4 den odjíždíme do Male a tam po přejezdu k dalšímu terminálu na Fulidoo.Zde opět nás čeká boys s dvoukolákem na který si dáme bagáže a po 300 m jsme v dalším ubytování. Velmi pěkné ,ale nezdá se nám cena ,nu ale je to zaplacené přes airbnb a tak si vesele užíváme odpočinku a koupání ,celou dobu teplota vody neklesla pod 30 st. Přes den je hodně přes 30 a v noci to klesá na 28 st. Občas nám zaprší ,ale je to spíš příjemné osvěžení, než problém. Některým jedincům trošku kazí dojem z koupání, že jsou zde poměrně silné proudy, bez ploutví to je hodně namáhavé. Jedeme se podívat na výlet spojený se šnorchlovánim. Je to trošku i dobrodružné, jelikož nás chytil tropický déšť, jelikož jsme již na ostrově tak jsme si vlezli do vody, která byla v tu chvíli teplejší než vzduch. Po dešti jedeme k rezortu, kde se setkáváme se žralokem a tuňáky min.120 cm. Je jich tu velké hejno. Dále se přesouváme na rif se želvami a domů. Na zpáteční cestě hejno delfínů, kteří si hrají tím, že obeplouvají naši loď. Cena 20 USD. Maledivy nejvyšší kopec
2,5 m nad mořem. Jde z toho trošku hrůza, co bude, až ta voda stoupne. Po čtrnácti dnech domů a těšíme se na další zážitky.

Chrám

Autor: Václav Kortan © gigaplaces.com

Výstup na Pidurangala Rock

Prohlídka Mihintale

Návštěva továrny na zelený čaj

Výstup na Little Adam's Peak

Václav Kortan
27.06.2018 08:09
Výborný

Láká tě Svět? Tak na co ještě čekáš!