Norsko

Napsal/a 10 článků a sleduje jej/ji 4 cestovatelé
Cestopis Norsko 2017 - Reine, Lofoty
Vloženo: 30.01.2018

Kouzelná rybářská vesnice Reine má rozlohu 33ha a počet obyvatel asi 309. Tradičním zdrojem obživy byl rybolov, nyní to je spíš podívaná pro turisty.

7. den

Příjezd do Reine a výšlap na horu Reinebringen

Probouzíme se do krásného slunného rána, balíme věci, a vyrážíme do dalšího cíle, kterým je rybářská vesnička Reine na Lofotech. Tady si chceme udělat ty krásné fotky, jenž jsme měli jako motivaci na pracovní ploše PC. Ty nejkrásnější by měli být právě z hory Reinebringen kam chceme vyrazit hned, co se trošku zlepší počasí, protože zatím prší. Místo je opravdu hodně hornaté a tak je obtížné najít místo na stanování. Bohužel ani dva nejbližší kempy možnost stanování nenabízejí a tak se rozhodneme zastavit na odpočívadle přímo pod horou Reinebringen. Tady poprvé vidíme dřevěné sušáky na ryby na kterých se suší tresky a tradiční červené domky postavené na kůlech přímo u vody. Tradiční červená barva domků, kterou vidíme všude je pozůstatkem z dob, kdy se domky natíraly tresčím tukem a krví. V dnešní době naštěstí už i sem pronikly moderní nátěrové barvy.
Je po šesté hodině večer a konečně lepší počasí a tak můžeme vyrazit. Dle navigace by cesta měla trvat asi 20 minut, tak uvidíme. Cesta je pěkně značená a vyšlapaná. První třetina cesty je především v bahně a po kamenitých schodech. Narazíte zde na lékárničku a ceduli s upozorněním, že dál pokračujete na vlastní nebezpečí. Pak už je cesta hodně strmá a prudká. Lezeme tu jako nějací dva kamzíci skoro po čtyřech. Před námi je parta švédů a tak je následujeme. Tady je potřeba opravdu dávat pozor pokud stoupáte takhle za sebou, protože se nám stalo, že na nás strhli pár balvanů a to jsme měli co dělat, abychom se vyhnuli. Bylo to fyzicky náročnějčí a nebezpečné, cesta rozhodně netrvala jen dvacet minut pěší, jak navigace slibovala. Šli jsme nejmíň hodinu.

Zvládli jsme to! Joo! Jsem na nás tolik pyšná. Odměnou za tu nebezpečnou a náročnou cestu nám je krásné husté mlíko rozprostírajíc se nad Reine, takže vidíme úplný nic a ještě ke všemu je neskutečná zima. Nevadí, počkáme a určitě se dočkáme krásného výhledu. Asi po hodince se mlha trošku rozpustí a tak vidíme alespoň jezero a část Reine, takže fotíme, co se dá, než se mlha zase vrátí zpět.
Už nám je opravdu zima a tak vyrážíme zpět na parkoviště, vůbec nám není do smíchu, když si představíme, jaká cesta nás čeká zpět. Naštěstí se dokutálíme až na parkoviště bez smrtelných následků a zcela zdrávy.

Hora Reinebringen

pohled na horu Reinebringen (vlevo) a počasí v kterém jsme se na její vrchol vydali

Autor: Lucka a Míra Zástěrovi © gigaplaces.com

Výhled z hory Reinebringen

Když se z části rozpustila mlha, viděli jsme alespoň část z té krásy

Sušáky s treskami

sušáky s treskami, které tu najdete snad skoro všude

Autor: Lucka a Míra Zástěrovi © gigaplaces.com

Pohled na Reine

druhý den ráno jsme se kochali tímto překrásným výhledem na Reine

Volandstinden

Lucka a Míra Zástěrovi
30.01.2018 08:44
Dobrý

Láká tě Norsko? Tak na co ještě čekáš!